Nadopiekuńczość

napisał/a: muslina 2015-03-25 22:05
Cześć.

Nie wiem czy to dobry pomysł tu pisać, ale chyba nie proszę Was o radę, a bardziej o zastanowienie się bo część z Was też ma dzieci. Albo po prostu- chcę to z siebie wywalić.

Mam prawie 22 lata. Studiuję w innym mieście, ale niedaleko. I mam problem z Mamą.

Mam też Tatę, ale że tak powiem jestem DDA, nie wiem czy ta informacja w czymś jest istotna, ale możliwe że tak.
Moi rodzice są starszymi osobami. Prawie 60 lat. Między nami zawsze jest albo wielka czułość, albo wielkie kłótnie. Ale czułość jest bardziej oparta na przytuleniu się czy daniu prezentu, pochwaleniu. Nie mogę z nimi wejść w relacje przyjacielskie. To przypomina czasem bardziej uprzejmy dystans.
Nie pójdziemy razem wybierać bluzki w sklepie czy nie ponarzekam Mamie na nowego chłopaka. Okej, okej, ja rozumiem że przecież nie każdy musi mieć super relację z Rodzicami, zwłaszcza jak się ma starszych, dość schorowanych Rodziców. Chociaż jest mi czasem tak dziwnie, bo moje najlepsze koleżanki relacje z rodzicami mają świetne i czasem tak się głupio przy nich czuję.

Przejdę może do głównego problemu, który mnie trapi. Pomimo takich a nie innych relacji, moja Mama jest niesamowicie nadopiekuńcza. I to jest główny problem tego, że nie mogę jej czasem powiedzieć niczego. Bo jak to wygląda?

Ja: Muszę pojechać dziś wcześniej na uczelnie.
M: ojej, to będziesz głodna, dasz sobie radę, ale jak to, ale to zadzwoń potem....

Ja: Byłam dzisiaj jeździć na koniach
M: Nie bałaś się, przecież mógł Ci coś zrobić, a to tak daleko było, a to, a tamto...

Ja: Zapisałam się na język hiszpański
M: Dasz sobie radę? Masz tyle zajęć, nie będzie Ci to kolidować, nie jesteś zmęczona wieczorem, a będziesz mieć czas na zjedzenie czegoś...